Sådan løser du problemer med dit bredbåndstelefoni

Oplever du problemer med dit bredbåndstelefoni, kan du her finde korte og enkle guides der løser de typiske problemer

Tjek din opsætning

Start med at sikre at dit udstyr er rigtigt sat sammen, herunder at din tilslutning af telefonen til dit modem er udført korrekt.

Du finder en step-by-step vejledning til dette i installationsvejledningen for dit udstyr. Klik på dit udstyr her for at åbne vejledningen.

TDC HomeBox 4

Hent vejledning (PDF)

Løs problemer med TDC bredbåndstelefoni

TDC HomeBox i et almindeligt telefonstik

Hent vejledning (PDF)

Bemærk, at et almindeligt telefonstik kun har en indgang til det 3 flade tynde stik-ben.

TDC Homebox i almindeligt telefonstik

TDC HomeBox i et multistik

Hent vejledning (PDF)

Bemærk, at et multistik, foruden det almindelige telefonstik, også har en indgang til et netværkskabel.

TDC Homebox i almindeligt telefonstik

4-ports modem fra Siemens

Hent vejledning (PDF)

Bemærk, at bredbåndstelefoni på Netopia kables som 4-ports-modem’et. I stedet for ”Den blå port” på Siemens-modem’et anvendes Netopiaens port 4.

Hent vejledning til 4-ports modem

Afhjælp problemer ved at genstarte dit udstyr

Hvis du har gennemgået vejledningen og stadig ikke kan tale i telefon, kan du forsøge at genstarte dit udstyr, hvilket ofte løser problemet. Du genstarter dit udstyr på denne måde:

TDC HomeBox

  • Sluk alt udstyret - træk gerne ledningen ud af apparaterne
  • Tilslut strømmen til boksen igen og vent et par minutter
  • Herefter bør din bredbåndstelefoni virke igen

Andet udstyr

Hvis du har andet udstyr end TDC HomeBox, skal du tænde for udstyret i denne rækkefølge:

  • Tænd først dit modem og vent til lampen "DSL" lyser
  • Hvis du har en blå/sort/hvid bredbåndstelefoni-adapter fra Linksys, skal du nu tænde denne. Andet tilkoblet udstyr, f.eks. egen router, kan også tændes nu
  • Efter et par minutter bør din bredbåndstelefoni virke igen

Relaterede artikler