Fastnettelefon på et telefonanlæg

Har du eller din virksomhed et telefonanlæg og oplever problemer med fastnettelefonerne? Så kan du finde hjælp til at løse dem her

TDC yder ikke support på dit telefonanlæg. Har du derfor ikke fået løst dit problem via vores guides, skal du kontakte leverandøren af dit telefonanlæg.

Producent

Support

Telefon nummer

Ericsson Business Phone

Relacom

70 10 85 8570 10 85 85

Ericsson MD110/MX-one

NetDesign

44 35 80 0044 35 80 00

LG-anlæg

Telepunkt

70 10 66 0070 10 66 00

Nortel / Meridian

NetDesign

44 35 80 0044 35 80 00 

Alcatel

IP Gruppen

63 22 45 4563 22 45 45

Alcatel Omni / OXO

ProKOM

70 20 32 7070 20 32 70

Alcatel 4200 og 4400

Fugmann

36 15 05 0536 15 05 05

Jeg kan ikke ringe ud

Det er kun dig, der ikke kan ringe ud?

Du har ikke aktiveret spærring? Prøv med en anden telefon af samme type.

Du har aktiveret spærring? Prøv at deaktivere spærring.

Ingen kan ringe ud?

I kan ikke ringe internt på jeres lokalnumre? Kontakt jeres leverandør af telefonanlægget.

I kan stadig ringe internt på jeres lokalnumre? Kontakt leverandøren af telefonforbindelsen for at få testet linjen.

Tjek for driftsforstyrelser i området

Jeg kan ikke modtage opkald

Det er kun dig, der ikke kan modtage opkald?

Du har ikke aktiveret Viderestilling eller Forstyr Ikke? Prøv at genstarte eller afkoble din telefon fra strøm og forsøg herefter igen. Hjælper dette ikke, skal du kontakte leverandøren af telefonanlægget.

Du har aktiveret Viderestilling eller Forstyr Ikke, eller bliver man mødt af tre-klang, når man ringer til jer? Prøv at deaktivere Viderestilling og Forstyr Ikke på din telefon.

Ingen kan modtage opkald?  Når man ringer til din virksomhed, får man almindelig ringetone eller velkomsthilsen? Kontakt leverandøren af telefonanlægget.

Når man ringer til din virksomhed, får man optaget tone? Kontakt jeres leverandør af telefonforbindelsen for at få testet linjen.

Tjek for driftsforstyrelser i området

Jeg oplever støj/periodiske afbrydelser/helt afbrudt

Er det kun dig, der har problemer, kan du prøve følgende for at løse problemet

  1. Start med at afkoble alt dit udstyr, f.eks. telefon og headset
  2. Prøv med andet udstyr, som du ved virker

Er det alle i huset, der har problemer, kan I prøve nedenstående:

  1. Tag alt telefoniudstyr ud af stikkene
  2. Tilslut nu én telefon til ét stik i huset - virker det ikke, så afprøv telefonen på de øvrige stik i huset.
  3. Virker telefonen ikke i nogle af stikkene, så afprøv med en anden telefon på samme måde.
  4. Hvis det virker med kun én telefon i stikket, så er det enten defekt telefonudstyr eller kabling, der forårsager fejlen. Hvis man kabler forkert, så kan det skabe støj i telefonen.

Hvis det fortsat fejler, så kontakt TDC Erhvervssupport.






Relaterede artikler