Ekstraservices & Duet til Bredbåndstelefoni

Her på siden finder du hjælp til betjening af Duét og Ekstraservices med Bredbåndstelefoni

Vi har samlet en række gode råd og vejledninger til, hvordan du kan bruge TDC Ekstraservices sammen med dit Duét abonnement. For at se mere om de enkelte emner, kan du udvide vinduet ved at klikke på pilen.

Download Duét vejledninger

Her finder du vejledninger til, hvordan du anvender Duét til TDC Bredbåndstelefoni, samt en miniguide der viser oversigten på Duét hovednummer 80 60 60 60 og Duét Voicemail nummer 70 33 14 01.

Download vejledning til Ekstraservicepakken

Her kan du hente vejledning, der viser hvordan du bruger Ekstraservices til Bredbåndstelefoni, så som Voicemail, Viderestilling, Vis Nummer, Spærring.

Guides til brug af Ekstraservices

Du kan nedenfor se forskellige guides til TDC Ekstraservices. Her kan du se de forskellige kommandoer, som du skal bruge for at opsætte og benytte de forskellige Ekstraservices.

  • Du kan benytte nedenstående kommandoer via din telefon til at betjene din Voicemail. Du kan også styre og aflytte din Voicemail i Selvbetjening.

    Hent miniguide til Voicemail TDC Bredbåndstelefoni

    Alle opkald

    Aktiver Voicemail ved alle opkald: *21*80801400#

    Deaktiver Voicemail ved alle opkald: #21#

    Ved optaget

    Aktiver Voicemail ved optaget: *67*80801400#

    Deaktiver Voicemail ved optaget: #67#

    Ved manglende svar

    Aktiver Voicemail ved manglende svar: *61*80801400#

    Deaktiver Voicemail ved manglende svar: #61#

    Indtal velkomsthilsen på Voicemail

    Indtal velkomsthilsen på Voicemail: *9# (Du kommer ind i menuen, derefter taster du 2). Indtal en hilsen og afslut med #

    Bemærk, at Voicemail SKAL være aktiveret for at din egen velkomsthilsen kan aktiveres.

    Aflytning af Voicemail

    Aflytning af Voicemail (alle 3 viderestillinger til Voice-mailen): *9# eller 70 33 14 01

    Bemærk, at 70 33 14 00 er fjernstyring, der kræver pinkode. Pinkoden bestemmer du selv ved at ringe op til *9# eller 70 33 14 01 og taste 3 i trykselv menuen. Du guides nu igennem til ændring af din personlige pinkode. Pinkoden skal være på minimum 4 tal, som skal være forskellige. Endvidere er talkombinationen 1234 eller 7654 ikke tilladt.

    Advisering om indtalt besked

    Analog telefon: Speciel klartonetone der brummer de første 5 sekunder inden normal klartone høres.

    Bemærk! Der er ingen talemeddelelse

    Nyere telefoner: Lampe lyser/blinker

  • Du har både mulighed for at betjene Viderestilling på din bredbåndstelefoni via telefon, og online via Selvbetjening.

    Se hvilke online selvbetjeningsmuligheder du har for TDC Bredbåndstelefoni.

    Viderestilling pr. telefon

    Viderestilling af alle ankommende kald

    Aktivering: Løft røret og tast *21*C-nummer#. C-nummer er det nummer du ønsker at viderestille til.

    Deaktivering: Løft røret og tast #21#

    Viderestilling ved optaget

    Aktivering: Løft røret og tast *67*C-nummer#. C-nummer er det nummer du ønsker at viderestille til.

    Deaktivering: Løft røret og tast #67#

    Viderestilling ved manglende svar

    Aktivering: Løft røret og tast *61*C-nummer#. C-nummer er det nummer du ønsker at viderestille til.

    Deaktivering: Løft røret og tast #61#

  • Du kan bestille Automatisk Vækning med Bredbåndstelefoni:

    • Automatisk, ring på tlf. 80800555. Her bestiller du Vækning ved en maskine, hvor du indtaster tidspunktet for Vækning på din telefon.

    Bemærk, at Vækning på bredbåndstelefoni gennembryder ikke viderestillings-funktionen. Det vil sige, at vækningen sker på det nummer som der eventuelt er viderestillet til.

  • Spærring med personlig kode betyder, at du selv kan lukke for din telefon, så uønskede personer ikke kan ringe fra den. Du kan spærre helt for telefonen eller for en særlig type numre - for eksempel udenlandske. Dermed kan du sikre dig mod overraskelser på telefonregningen, hvis du får ubudne gæster.

    For at aktivere/deaktivere spærringen, skal du først oprette en personlig pinkode i TDC Selvbetjening. Herefter kan du med pinkoden aktivere/deaktivere spærringen via telefonapparat eller via TDC Selvbetjening.

    Aktiver/deaktiver spærringer via telefonapparat

    TDC tilbyder forskellige typer spærringer på bredbåndstelefoni

    Totalspærring

    Aktiver spærring Tast *33*1 pinkode#

    Deaktiver spærring Tast #33*pinkode#

    Kontroller spærring Tast *#33#

    Udlandsspærring (spærring af mobiltelefoner og visse servicenumre)

    Aktiver spærring Tast *33*2 pinkode#

    Deaktiver spærring Tast #33*pinkode#

    Kontroller spærring Tast *#33#

    Udlandsspærring

    Aktiver spærring Tast *33*3 pinkode#

    Deaktiver spærring Tast #33*pinkode#

    Kontroller spærring Tast *#33#

    Voksen spærring udland

    Aktiver spærring Tast *33*4 pinkode#

    Deaktiver spærring Tast #33*pinkode#

    Kontroller spærring Tast *#33#

  • Ønsker du ikke at den du ringer til kan se dit nummer i sin nummerviser, kan du benytte dig af funktionen Skjul Nummer.

    Skjul Nummer Fast

    Fast tjeneste - kan ikke kodestyres

    Bemærk, at hvis du taster *75*, ophæves den faste Skjul Nummer markering for det enkelte opkald. Selvbetjening er mulig via Nettet - men med forsinkelse

    Skjul Nummer pr. opkald

    Ved opkald: Tast *74* foran det ønskede nummer. Selvbetjening er mulig via Nettet - men der kan forekomme forsinkelse.

  • Sådan aktiverer og deaktiverer du Banke På

    Slå til: 

    Løft røret

    Tast *43#

    Vent på talemeddelelse

    Læg røret på

    Slå fra:

    Løft røret

    Tast #43#

    Vent på talemeddelelse

    Læg røret på

    Status:

    Løft røret

    Tast *#43#

    Vent på talemeddelelse

    Læg røret på

    Sådan bruger du din Banke På

    Besvar ventende opkald:

    Tryk R

    Vent på klartone

    Tryk 2

    Genoptag den oprindelige samtale:

    Tryk R

    Vent på klartone

    Tryk 1

    Afvis det ventende opkald:

    Tryk R

    Vent på klartone

    Tryk 0

    Skift mellem samtaler:

    Tryk R

    Vent på klartone

    Tryk 2

Relaterede artikler