Lukning af e-mail-konto efter 180 dages inaktivitet

Kan du pludselig ikke finde din TDC Mail eller få adgang til den, er den formentlig blevet lukket

Automatisk lukning af e-mail-konto

Pr. 1. august 2013 har vi indført, at du skal logge ind på din e-mail-konto mindst 1 gang per 180 dage. Går der mere end 180 dage siden sidste log ind, bliver din e-mail-konto lukket.

Som kunde betyder det følgende

  1. Du skal intet foretage, hvis du løbende bruger din TDC Mail med et e-mail-program som eksempelvis Outlook eller tjekker den online med TDC Webmail. Hver gang du logger ind, bliver tælleren for de 180 dage nulstillet. Du skal derfor ikke være bekymret for, at din e-mail-konto bliver lukket på grund af inaktivitet.
  2. Tjekker du udelukkende din TDC Mail med et e-mail-program og ikke logger på Webmail eller Selvbetjening med dit TDC Login, så bliver dit TDC Login lukket efter 180 dages inaktivitet. Du bør derfor logge på din Webmail eller Selvbetjening mindst 1 gang per 180 dage for at forhindre dette. Skulle dit TDC Login blive lukket, kan du tilknytte din TDC Mail-konto til dit nye TDC Login igen.
  3. Ønsker du ikke at beholde din TDC Mail-konto, skal du intet foretage dig. Efter 180 dages inaktivitet bliver din e-mail-konto lukket og slettet.
  4. Bliver din e-mail-konto nedlagt og slettet, så kan du ved henvendelse til os få oprettet en ny e-mail-konto med en eller flere e-mail-adresser uden beregning.

Det betyder dermed ikke, at du skal tjekke din e-mail-konto hver eneste dag. Det skal bare gøres mindst 1 gang per 180 dage.

Bemærk, at hvis din e-mail-konto bliver lukket på grund af inaktivitet, så kan vi ikke genetablere kontoen, da den slettes fra systemet.

  • TDC ændrer abonnementsvilkår for internetadgang via xDSL eller fiber hos TDC

    (Vedr. E-mail-adresse og elektronisk postkasse)

    Kære kunde

    Pr. 1. august 2013 ændrer TDC A/S abonnementsvilkår for internetadgang via xDSL eller fiber hos TDC. Ændringen betyder, at såfremt du ikke logger på din elektroniske postkasse hos TDC via mailklient eller webmail i en uafbrudt periode på 180 dage, nedlægges den elektroniske postkasse, og alt data vil blive slettet (herunder alt indhold og samtlige filer i den elektroniske postkasses Mapper og Adressebog). Dine e-mail-adresser tilknyttet den elektroniske postkasse vil ligeledes ophøre.

    TDC vil herefter ikke kunne genetablere data, som er blevet slettet. TDC kan endvidere ikke herefter reservere dine e-mail-adresser. TDC vil være uden ansvar for data og e-mail-adresser, der slettes/ophører.

    Hvis din elektroniske postkasse nedlægges, så kan du ved henvendelse til TDC, uden beregning, få oprettet en ny elektronisk postkasse med én eller flere nye e-mail-adresser.

    Kunder, der på grund af ændringen ønsker at opsige deres abonnementsaftale med TDC, inden ændringen træder i kraft, kan henvende sig til TDC senest den 18. juli 2013.

    Venlig hilsen

    TDC

Relaterede artikler