Spørgsmål og svar til TDC Erhverv Location Intelligence

Spørgsmål  Svar
Hvad er Location Intelligence? Location Intelligence er et markedsanalyseværktøj, som leverer ny viden om dine potentielle kunders adfærd. Værktøjet indeholder en række statistikker, baseret på mobiltrafikdata, der giver indblik i, hvor mange potentielle kunder der bevæger sig rundt i området omkring din adresse, hvornår denne aktivitet foregår, og hvilke postnumre de potentielle kunder kommer fra.
Hvad kan jeg som kunde bruge værktøjet til?  Værktøjet kan hjælpe dig med at optimere dine forretningsprocesser, salgs- og marketingaktiviteter samt bemandingsplanlægning. 
Ud fra akkumulerede mobiltrafikstatistikker kan du følge antal, tidspunkt og besøgsvarighed af potentielle kunder i dit område.
 
Hvordan får jeg adgang til Location Intelligence?   Den it-ansvarlige i din virksomhed udsteder password og login til brugere af værktøjet. Adgang sker via TDC Selvbetjening Erhverv.
Har TDC Erhverv lov til at sælge statistikker over mobilbrugernes bevægelsesadfærd?  Ja, det er i overensstemmelse med dansk og europæisk lovgivning. Statistikkerne er baseret på mobiltrafikdata, som gennemgår en dokumenteret og juridisk godkendt anonymiseringsproces.
Kan jeg identificere konkrete personers færden med dette værktøj?  Nej, værktøjet viser kun akkumulerede statistikker for mobiltrafik, baseret på fuldt anonymiserede data. Du kan ikke identificere konkrete mobilbrugere i de viste statistikker.
Hvor stort et område registrerer TDC Erhverv potentielle kunder indenfor?  TDC Erhverv finder de mobilmaster, der dækker din
adresse bedst og tæller det antal mobiltelefoner, de registrerer inden for:
 
         
Hvordan fastsætter TDC Erhverv områdets størrelse? Størrelsen af området afhænger af TDC’s mobilmaster placering. Når TDC Erhverv registrerer abonnementet på din adresse, definerer TDC de mobilmaster, der omgiver din adresse, og samler mobiltrafikdata fra dem.  
Indgår der statistikker for ALLE mobilbrugere, som har bevæget sig rundt i området? Nej, de mobilbrugere, der indgår i statistikkerne, er alle brugere på TDC’s netværk. Der indgår ikke mobilbrugere fra andre teleselskaber. TDC har en markedsandel på ca. 42 %, og man kan derfor anslå det totale antal ved at gange tallene med 2,4.  
Hvorfor skal jeg stadig opretholde mit abonnement, når jeg har haft adgang til værktøjet i en periode? Du kan kun følge udviklingen, hvis du opretholder dit abonnement. Statistikker med udgangspunkt i din konkrete adresse bliver kun genereret i de perioder, hvor du har et gyldigt abonnement.    
Hvordan indsamler TDC Erhverv besøgsstatistikkerne? Når en mobiltelefon sender/modtager opkald, sms'er eller data igennem TDC's netværk, tager den kontakt til én af TDC's mobilmaster. Disse hændelser registreres, anonymiseres, akkumuleres og vises i statistikkerne.       
Hvad gør TDC Erhverv med statistikkerne, hvis der forekommer tekniske udfald i mobilnetværket? Ved tekniske udfald på op til 3 timer bliver de manglende data erstattet af repræsentative data genereret via en godkendt, statistisk metode. Det sikrer, at der ikke forekommer datahuller i statistikkerne
Ved tekniske udfald på over 3 timer kan dette ikke gøres statistisk forsvarligt, og så kan der optræde datahuller i statistikkerne.
 
       
Kan jeg se statistik fra andre end mine egne adresser? Nej, du har kun adgang til statistikker med udgangspunkt i din egen adresse.          
Er det muligt at få statistikker fra perioden før, abonnementet startede? Vi registrerer kun data for den periode, hvor du har et gyldigt abonnement. Du kan ikke – med tilbagevirkende kraft – generere statistikker for perioder, hvor du ikke har tegnet et abonnement.