Reparation af mobiltelefoner

Her på siden kan du finde information om reparation af din mobiltelefon købt hos TDC Erhverv.

  • Ofte kan man selv afhjælpe et problem med sin telefon. Prøv eventuelt nedenstående inden telefonen indsendes til reparation.

    Tænd og sluk
    Har man modtaget en opdatering eller ændret i sin telefons indstillinger, kan man prøve at slukke og tænde sin telefon. Man kan med fordel slukke og tænde sin telefon 2 – 3 gange om ugen, så er man sikker på at modtage alle opdateringer fra netværket.

    Hukommelseskort
    Har telefonen et hukommelseskort, kan man prøve at tage dette ud og se, om telefonen fungerer som den skal. Hukommelseskort, der er ved at gå i stykker, kan være skyld i fejl som for eksempel at telefonen genstarter, bliver langsom, fryser i billedet og lignende. Vær opmærksom på, at jo større hukommelseskort man har des langsommere bliver telefonen, når man navigerer rundt i menuen.

    Oplader
    Er der problemer med at få telefonen til at oplade korrekt, kan man prøve at slutte en anden oplader til telefonen. Vær opmærksom på, at mange nyere telefoner kan være længe om at begynde opladningen, hvis de er løbet helt tør for strøm. Det er normalt, at der kan gå op til 20 min. før telefonen giver besked om, at den lader.

    Simkort
    Sæt eventuelt simkortet over i en anden telefon og test, om de samme problemer fortsat opleves. På den måde kan man se, om fejlen skal findes i mobiltelefonen eller på simkortet.

    Softwareopdatering
    Fejl på telefonen kan ofte løses ved at lave en softwareopdatering – dette kan gøres via producentens hjemmeside.

    Gendan
    En løsning kan være at nulstille telefonen til fabriksindstillinger. Vær opmærksom på, at man ved at gendanne telefonen sletter alt det indhold, man selv har lagt ind. For at undgå dette kan man tage en sikkerhedskopi af telefonen inden den gendannes. For yderligere information om sikkerhedskopi og gendannelse henvises til telefonens vejledning."
  • TDC Erhverv samarbejder med Mobylife, der er en af nordens største servicepartnere med flere produktionssteder, så hurtig håndtering og problemfri logistik sikres. Mobylife har veluddannede teknikere, der udfører autoriserede reparationer med godkendelse fra producenter af smartphones, tablets og andet.

    Indsendelsen

    Produktet skal indsendes forsvarligt emballeret. Skader sket grundet uforsvarlig emballering udbedres for købers regning mod accept af reparationspris.

    Hvis reparationen skal udføres under reklamationsretten, skal kopi af faktura med telefonens IMEI-nummer eller produktets serienummer vedlægges forsendelsen til værkstedet. 

    Har produktet tidligere været indsendt til reparation så medsend gerne en kopi at tidligere reparationssedler.

    Simkort skal ikke medsendes.

    IMEI-nummeret
    Man kan få oplyst IMEI-nummeret ved at taste *#06# på sin mobiltelefon.

    Opret reparationssag
  • Information om reklamationsretten for produkter købt hos TDC Erhvervscenter finder du i vores handelsbetingelser.
  • Omkostninger ved service
    Hvis reparationen er udenfor garanti, vil du modtag et tilbud på håndtering/reparation. Du vil altid skulle acceptere et tilbud på håndtering/reparation inden udførelse.

    Omkostninger relateret til reparationer/service vil skulle indbetales via tilsendt E-mail med betalingslink, og indbetaling kan ske via følgende betalingskort:

    • Dankort
    • eDankort
    • Visa/Dankort
    • VISA Electron
    • MasterCard
    • Maestro
    • Diners Club
    • American Express.

    Ved betaling med betalingskort vil der blive opkrævet et mindre transaktionsgebyr. Gebyrets størrelse afhænger af korttype.

  • Reparationstiden er ca. 10 dage inkl. forsendelse.

    Når du har oprettet din reparationssag, vil du modtage en E-mail. Via et link i mailen kan du følge status på den igangværende sag.