Guide til TDC Viderestilling

Med TDC Viderestilling kan du viderestille opkald til din mobiltelefon til et andet telefonnummer eller til din Voicemail. Viderestillingskoderne er afhængige af dit abonnement. Vælg dit abonnement nedenfor og se, hvordan du sætter din viderestilling op

VIDERESTILLING MED STJERNEKODER


Du kan viderestile alle dine opkald til vilkårlige telefonnumre ved at bruge stjernekoder. Nedenfor er en oversigt over viderestillingskoderne. Default indstillinger er, at alle kald viderestilles til Voicemail ved manglende svar og ved optaget. Det er kun, hvis du vil ændre dette, at du skal bruge koderne nedenfor. 
Husk at efter koderne skal du trykke på ”opkald”. Det er den knap eller det symbol på skærmen, som du bruger, når du vil ringe op.

stjernekoder

Kom godt i gang med din TDC Scale Mobilpakke fra TDC Erhverv

Med din TDC Scale Mobilpakke får du en række funktioner som omstilling og viderestillinger.
Desuden har du adgang til vores app TDC Erhverv Assistent. I guiden her får du en introduktion til, hvad du kan med din TDC Scale Mobilpakke. Bemærk, at stjernekoder kun virker i Danmark.

VOICEMAIL

Din voicemail har nummer 20 17 17 17. Du kan også bruge *62 og trykke på ring op tasten. Første gang du ringer op til Voicemail skal du aktivere den. Det har vi beskrevet i en kvikguide om voicemail, som du finder her.

MULIGHED FOR SMS VED MISTET OPKALD

Hvis du har fået TDC Scale Mobilpakke efter 15. maj 2016 er dit abonnement sat op, så du får en SMS ved mistet opkald. Uanset om du får SMS ved mistet opkald eller ej, kan du slå dette til eller fra ved at bruge stjernekode. Du skal taste *309 både for at slå SMS til og fra.

OMSTILLINGER

Du kan omstille opkald, som du har foretaget eller har modtaget, til et andet telefonnummer. Nedenfor er vejledningen for Iphone 5S og Android på en HTC telefon. Da mobiltelefon leverandørerne løbende tilpasser styresystemerne, kan metoden være forskellig fra telefon til telefon, så vi kan ikke sige, at den gælder for alle. Prøv dig frem og se, om det virker på din telefon.

VARM OMSTILLING (ANNONCERET…)

Du har en samtale, du vil omstille

  • Android: Sæt samtalen på hold/standby. iPhone: Tryk ”tilføj opkald”
  • Tryk på ring-op-tasten
  • Indtast det nummer, du ønsker at omstille til og tryk på ring-op-tasten
  • Du taler med den du vil omstille til.
  • Hvis du har iPhone skal du trykke ”kombiner opkald”
  • Tast *130# og på ring-op-tasten for at omstille samtalen
  • Der går 2-5 sekunder, så forlader du samtalen

Dit kald er nu omstillet.

KOLD OMSTILLING (UANNONCERET…)

Sådan gør du:
  • Du har en samtale, du vil omstille
  • Sæt samtalen på hold/standby
  • Tryk *130*telefonnummer # og på ring-op-tasten for at omstille samtalen
  • Der går 2-5 sekunder, så forlader du samtalen
Dit kald er nu omstillet.

MED SMARTPHONE (KUN IPHONE ELLER ANDROID) KAN DU LAVE VARME
OMSTILLINGER VIA KONTAKTPERSONER

Forberedelse:
  • Opret kontakter - Alle numre, som man ønsker at kunne stille kald om til, skal oprettes i ”Kontakter” i smartphone.
  • Derudover skal der oprettes en speciel kontakt, der har nummeret *130#. Den kan du evt. kalde ”A”, så den står øverst og er nem at vælge.

Du kan nu omstille opkald, du selv har foretaget eller har modtaget:

  • Du har en samtale, du vil omstille.
  • Åbn ”Kontakter” og vælg den, du vil omstille til og tryk på nummeret.
  • Du taler nu med den, du vil omstille til.
  • Åbn ”Kontakter” og vælg ”A” (som har nummeret *130#) og ring op til *130# Opkaldet fortsætter nu hos den, du har omstillet til.

DEN SMARTE MÅDE: KOMMUNIKATIONS APPS: TDC ERHVERV ASSISTENT

Som kunde på vores Basis, Medium og Ekstra pakker, har du adgang til at bruge vores app TDC Erhverv Assistent og TDC Communicator. Med disse apps kan du både lave både viderestillinger og omstillinger og mange andre nyttige funktioner. 

Inden du kan tage din app i brug, skal du have installeret den. 

Du henter og installerer apps fra App Store eller Google Play. 

Når app’en er installeret skal du hente dit brugernavn og password. Det gør du ved at sende 2 sms til 10200. I den ene skriver du ”Username”. I den anden skriver du ”Password.

Du modtager herefter 2 sms. Dit brugernavn/Username er det, der indeholder et @ og er langt. Vi vægter sikkerheden højt, og vi kan derfor ikke gøre dit brugernavn mere enkelt. Du kan nu logge på TDC Erhverv Assistent. 

Vi har lavet et par guides til, hvordan du får mest ud af din app. Find dem her: http://erhvervkundeservice.tdc.dk/mobilogmobiltbredbaand og vælg Kom godt i gang.

Relaterede artikler