Få dine fakturaer elektronisk

Du har forskellige muligheder for at modtage dine fakturaer elektronisk. Når du vælger én af vores online fakturaløsninger, slipper du for papirregninger.

Faktureringsmuligheder

Din virksomhed kan vælge mellem en række forskellige fakturaformater. Mulighederne for din virksomhed afhænger af virksomhedens tekniske systemer og efterbehandlingsbehov.

  • OIO UBL
  • OIO XML
  • PDF (mail)
  • EDI Fact
  • EDI Light
  • Excel fakturadokumentation

Læs om vores forskellige fakturaformater (PDF) - Dansk
Læs om vores forskellige fakturaformater (PDF) - Engelsk

I tillæg til disse formater har du altid mulighed for at hente fakturaen som PDF eller i Excel i TDC Selvbetjening Erhverv.

Bemærk, at hvis du betaler via PBS, kan du også modtage dine fakturaer gennem PBS.

Sådan tilmelder du dig PDF på mail

Ønsker du at modtage din faktura som en PDF fil, kan du tilmelde din faktura elektronisk faktura på mail via vores formular eller du kan tilmelde dig via Selvbetjening Erhverv.

For at tilmelde dig skal du have de pågældende kundenumre/kontonumre klar. Du finder kunde-/kontonummer i øverste højre hjørne af fakturaerne.

Efter tilmelding vil du modtage fakturaer som signerede e-mails, så du kan være sikker på, at den kommer fra TDC. E-mailen er beskyttet af kryptering.

TDC's signatur afhænger af, hvilket kunde-/kontonummer, virksomheden har:

  • Har du et 9 cifret kontonummer, der starter med 2 eller 3, så modtager du mails fra afsenderen: tdcfaktura@tdc.dk.
  • Har du et 9 cifret kundenummer, der starter med 4, så modtager du mails fra afsenderen: e-kommunikation-mobil@tdc.dk

Sådan tilmelder du dig OIO og EDI

For at kunne tilmelde jer OIO eller EDI, er det nødvendigt at teste, om I kan modtage og læse formatet. Send derfor en mail til e-billing@tdc.dk med det ønskede format samt oplysninger om et eller flere kontonumre, vi kan teste på.

Efter tilmelding til OIO, vil eventuelle fremtidige rykkere sendes via dette format, afhængig af opsætningen på jeres EAN nummer. Læs mere på

Bemærk, at E-faktura er kun for TDC kunder. Du kan ikke tilmelde dine konto- og kundenumre til Elektronisk Faktura, hvis du er kunde hos YouSee, TDC Webmore eller TDC Erhvervscenter.

Løs problemer med elektronisk faktura

Har du problemer med at åbne den vedhæftede PDF-fil i e-mailen?

Årsagen er sandsynligvis, at du ikke har den nyeste version af programmet Adobe Reader. Det er det program, du skal åbne PDF-filer med.

Download den nyeste udgave af Adobe Reader

Får du en fejlmeddelelse, når du forsøger at åbne e-mailen fra TDC?

Grunden kan være sikkerhedsniveaet i dit e-mail-program. Din IT-afdeling skal opsætte jeres firma-mail-program, sådan at Rediger tillid som minimum skal være sat op til Få samme tillid som udsteder. Der kan dog også være andre problemer med opsætning.

Er I overgået til NemID, skal du sørge for at den gamle Digitale Signatur bliver slettet. Prøv at trække e-mailen ud på Skrivebordet eller videresend den til dig selv.

Har vi opkrævet dig et gebyr?

Registrerer vi, at du ikke har betalt en faktura, så sender vi dig et rykkergebyr på 100 kr. Ønsker du en kopi af en faktura, koster det 39,20 kr. eksklusive moms.

Relaterede artikler