Har du brug for en tekniker fra TDC?

Har du brug for teknikerbesøg?

Hvis du har problemer med dit TV eller din bredbåndsforbindelse, kan det være, at du har behov for hjælp fra en af vores teknikere. Før du ringer og bestiller en tekniker er der en række ting du skal være opmærksom på. 

Vi har nedenfor samlet en række relevante informationer vedrørende et teknikerbesøg fra TDC.

  • Hvis du ønsker at foretage ændringer eller har problemer med dine produkter eller løsning fra TDC, er der flere ting du selv kan gøre ved enten at benytte erhvervkundeservice.tdc.dk eller ved at ringe til kundeservice. Der er dog også nogle ændringer/problemer, der kræver at en tekniker tager sig af det. Det betyder ikke nødvendigvis, at der skal en tekniker på besøg i din virksomhed, men det kan betyde, at det tager længere tid end de tilfælde, hvor der ikke er behov for en tekniker. 

    Når der bliver behov for en tekniker, skelner vi mellem to typer af teknikere. Vores kørende teknikere, er de folk vi sender ud fysisk for at løse fejl i nettet. Vores driftsteknikere sidder på et kontor, og de kan typisk løse fejlen med et telefonopkald.

    Følgende bør ikke kræve en kørende tekniker:
    • Internetproblemer, der ikke er forårsaget af linjefejl
    Følgende kan kræve en kørende tekniker:
    • Fejl i nettet - også det vi kalder linjefejl
    • Fejl i den indvendige installation på kundeadressen
    • Fejl eller nedbrud af TDC's router på forbindelsen
  • Erhvervskunder har som minimum serviceaftalen Hverdage 8-20 i TDC's standardabonnementer, som gælder for tjenester med fast installation. Det kunne for eksempel være Business Bredbånd og TDC Fastnet Erhverv.

    På løsningerne i Home & Work konceptet, er der som standard serviceaftalen Hverdage 8-16.

    Når du fejlmelder dit produkt på din serviceaftale, skelner vi mellem 2 typer af fejl:

    • Major fejl: Løsningen er afbrudt eller kvalitetsmæssigt så forringet, at du er afskåret fra brug af de mest basale funktionaliteter i din løsning.
    • Minor fejl: Er fejl, hvor du oplever en forringet kvalitet på din løsning eller en begrænsning i tilgængeligheden af udbudte funktionaliteter. 


    Vi tilbyder 4 serviceaftaler. Hvilken serviceaftale du har, er bestemt ud fra hvilket abonnement, der er tegnet. Er du i tvivl om hvad dit abonnement indeholder, kan du ringe til kundeservice på 70 70 90 90.

    Hverdage 8-16

    Max fejl afhjælpningstid major: Næste arbejdsdag mellem 8-16
    Max fejl afhjælpningstid minor: 2 arbejdsdage

    Hverdage 8-20

    Max fejl afhjælpningstid major: 10 arbejdstimer
    Max fejl afhjælpningstid minor: Næste arbejdsdag mellem 8-20

    Alle dage 8-22

    Max fejl afhjælpningstid major: 8 arbejdstimer
    Max fejl afhjælpningstid minor: Næste arbejdsdag mellem 8-22

    Alle dage 0-24

    Max fejl afhjælpningstid major: 4 arbejdstimer
    Max fejl afhjælpningstid minor: Næste arbejdsdag mellem 0-24

    Indeholder dit abonnement ikke en serviceaftale, kan vi tilbyde en tekniker indenfor normale bookingtider. Vi har typisk mulighed for at tilbyde enten halv eller heldagsløfter, hvilket ligger i tidsrummene 7.30-12.00, 12.00-16.00 eller 7.30-16.00. Det er nødvendigt, at du er hjemme på det aftalte tidspunkt – eller kan komme hjem indenfor 30 minutter.
  • Ved telefonisk fejlretning hos vores driftsteknikere, er det ikke en forudsætning, at du skal være til stede på adressen – i mange tilfælde vil det dog være en fordel. 

    Hvis der er behov for en kørende tekniker, er det vigtigt, at du er til stede på adressen eller kan komme derhen indenfor 30 minutter i det valgte booking eller service interval. Ofte er fejl knyttet til installationen på adressen, hvorfor det er nødvendigt med adgang til lokationen. Det skal også kontrolleres, at dit stik er forbundet korrekt til TDC's netværk, hvilket optimalt sker ved at foretage kontrol og eventuelle hastighedstests i din indvendige installation.  

    Hvis det bliver nødvendigt for teknikeren, at der bliver truffet et valg, skal der være en beslutningsdygtig person til stede. 

    Hvis du ikke er til stede, når teknikeren kommer

    Hvis du har behov for det, kan vi få teknikeren til at ringe til dig 30 minutter før ankomsten. (det gør teknikeren altid, hvis der er kontaktnummer) Hvis du ikke er til stede, når teknikeren kommer, og han derfor må gå forgæves, vil du blive opkrævet et gebyr på 495 kr. for forgæves teknikerbesøg

  • Ved at tjekke din egen installation, kan du undgå at skulle betale for et unødigt besøg fra en af vores teknikere, hvis det viser sig, at fejlen ligger i din egen installation.

    Få hjælp og yderligere information på erhvervkundeservice.tdc.dk.

  • Hvis du har fejlmeldt, er det vigtigt at du kontakter os, hvis fejlen skulle forsvinde, inden du har haft besøg af teknikeren. Det er desuden vigtigt at du også kontakter os, hvis du skulle blive forhindret i at få besøg af en tekniker på det aftalte tidspunkt. På den måde undgår du at blive opkrævet et gebyr på 495 kr. for et forgæves teknikerbesøg, og tiden bliver ledig til en anden kunde, som også står og har brug for en tekniker.

    Du kan ringe til os på 70 70 90 90 for at aflyse teknikerbesøget eller aftale en ny tid.

  • Hvornår betaler vi for et teknikerbesøg? 

    Hvis signalet fra os er ustabilt, og det er årsagen til det problem, du oplever med dit TDC-produkt, får du naturligvis ikke en regning. 

    Hvis fejlen ligger i dit TDC-udstyr, som du har lejet hos os, eller hvis du har købt TDC-udstyr, som er inden for garantiperioden, sørger vi for at udbedre fejlen hurtigst muligt, uden at du får en regning. 

    Hvornår skal du selv betale?

    Fejl forårsaget af produkter eller udstyr, som du ikke har købt eller lejet hos os, vil typisk betyde at du bliver opkrævet for teknikerbesøget. For eksempel kan der være tale om fejl ved din egen router/firewall, din pc, telefon eller dine kabler.

    Hvis fejlen ligger i dit TDC-udstyr, som du har købt hos os, og garantiperioden er udløbet, vil vi stadig gerne hjælpe dig, men du modtager en regning for vores besøg. 

    Tekniker måler i din forbindelse, om fejlen er i det første stik (tæt ved kabelindføring), eller om det ustabile signal er begrundet i fejl i den indvendige installation, som er dit eget ansvar. Har du flere stik eller en fordeler i dit hjem, og ligger årsagen til fejlen i dine installationer eller fejlbetjening/fejltilslutning, vil teknikerbesøget og fejlsøgning være fakturerbar.

    Er kablet på din egen grund blev gravet over, skal du kontakte TDC. Vi kommer og reparerer kablet, men du skal bekoste både reparation herunder evt. gravning.

  • Forgæves tekniker besøg 550 kr.

    Startgebyr (hverdage 7.30 og 15.30) 495 kr.

    Startgebyr (hverdage 16.00 – 8.00 samt weekend og helligdag) 1.000 kr.

    Timepris (hverdage 7.30 og 15.30) 643,75 kr.

    Timepris (hverdage 16.00 – 8.00 samt weekend og helligdag) 1.100 kr.

  • Du kan få personlig hjælp hos vores Kundeservice. Ring til os på 70 70 90 90.

Relaterede artikler