Sådan fejlmelder du produkter og udstyr

Du kan fejlmelde TDC produkter og TDC udstyr døgnet rundt. Reaktionstiden på din fejlmelding afhænger bl.a. af, hvilken fejl det drejer sig om, og hvilken fejlretningsaftale du har. Tjek altid først om der er driftsforstyrrelser i dit område.

Oplever du fejl på dit TDC produkt eller TDC udstyr, kan du fejlmelde det døgnet rundt ved at kontakte kundeservice. 

Bruger din virksomhed Selvbetjening Erhvervs online fejladministrations tjeneste, FAS, kan du fejlmelde online på Selvbetjening Erhverv

Hos TDC arbejder vi med to fejltyper: Major (større fejl) og Minor (mindre fejl). I skemaet nedenfor kan du se eksempler på, hvad de forskellige fejltyper kan dække over:

 

Minor fejl Major fejl
Kabelfejl* Forbindelse afbrudt
Støj på linjen Løsningen ude af funktion
Hastighedsproblem Kan ikke tilringes
Periodske udfald Kan ikke ringe ud
Pakketab Routerfejl (alle brugere, applikationer eller tjenester)
Routerfejl (enkel bruger, applikation eller tjeneste)

* Kabelfejl følger som hovedregel fejlafhjælpningstiderne for Minor fejl, da de kan tage lang tid at rette. Hvis du gerne ser, at det sker hurtigere, har du mulighed for at tilkøbe en Straksservice.

Responstiden på fejlmeldinger afhænger af, om der er tale om en minor eller major fejl, og hvilken fejlretningsaftale, du har.

Sådan ser du, hvilken fejlretningsaftale du har

Fejlretningsaftaler og reaktionstider

Som standard begynder vi på at rette en major fejl senest 3 arbejdstimer efter du har fejlmeldt. Hvis der er tale om en minor fejl, begynder vi senest 8 arbejdstimer efter fejlmelding.

Som standard stopper vi med at rette fejl kl. 16 og fortsætter arbejdet næste arbejdsdag, hvis vi ikke har fået rettet fejlen. Major fejl vil være rettet efter maksimum 1 arbejdsdag, mens minor fejl vil være rettet efter 2.

Hvis du og din virksomhed er afhængige af hurtig fejlfinding i et større tidsrum, tilbyder vi forskellige TDC fejlretningsaftaler, så du kan få en dækning, der passer til dit behov. I skemaet nedenfor kan du se, hvilke type fejlretningsaftaler vi tilbyder, og hvilke reaktionstider der er på de forskellige fejltyper.

 

Fejlretningsaftale Hverdage 8-16 Hverdage 8-20 Alle dage 8-22 Alle dage 0-24
Reaktionstid Major 3 timer 1 time 1 time 30 min.
Reaktionstid Minor 8 timer 4 timer 4 timer 2 timer
Max fejlafhjælpningstid Major         Næste arbejdsdag       10 timer 8 timer 4 timer
Max fejlafhjælpningstid Minor 2 arbejdsdage Næste arbejdsdag       Næste dag               Næste dag

Du kan ændre din fejlretningsaftale ved at kontakte Kundeservice, eller ved at tage fat i din account manager.

Straksservice sikrer dig endnu hurtigere reaktionstid. Har du brug for endnu hurtigere reaktionstid, tilbyder vi også Straksservice. Straksservice dækker konkrete fejlretninger og fungerer som en engangsydelse.

Læs mere om Straksservice

Relaterede artikler