Sådan skifter du trådløs kanal

Oplever du problemer med et ustabilt trådløst netværk, kan det hjælpe at skifte kanal på dit trådløse udstyr.

Find den optimale kanal til dit trådløse netværk på TDC Homebox Erhverv

 

Trådløst udstyr kan sende på kanalerne 1 til 13. Bruger flere netværk i dit område samme kanal som dit, bliver signalet overbelastet. Løsningen er derfor at skifte til en kanal med mindre trafik. Det er svært at vide, hvilken kanal der er mindst trafik på. Du kan derfor prøve dig frem med forskellige kanaler. Det er en god idé at starte med kanalerne 1, 11, 3, 6 i nævnte rækkefølge. Disse kanaler er næsten altid et godt valg.

Har du en Android-telefon, kan du med også bruge WiFi Analyzer

Skift trådløs kanal på TDC HomeBox Erhverv

Sørg for, at du har adgang til TDC Trådløs


1. Log ind på TDC Trådløs

2. Klik på Rediger internet opsætning 
Vælg den kanal for dit trådløse netværk og tryk på gem rettelser
3. Klik på Rediger Internet opsætning i menuen til venstre
Tryk på redigér opsætning
Er knappen ikke tilgængelig, har du ikke adgang til at ændre indstillingerne på dit trådløse netværk. Kontakt din it-ansvarlige for at høre, om du kan få adgang.
Er du selv it-ansvarlig, kan du kontakte TDC Kundeservice
4. Vælg, hvilken kanal, dit trådløse netværk sendes på 

5. Klik på Gem rettelser
Vælg den kanal dit trådløse netværk skal sendes på og tryk på gem