Sådan løser du problemer med din internetforbindelse

Fungerer dit internet ikke, som det skal? Her er hvad du skal være opmærksom på.

Sæt dit udstyr rigtigt op

Det kan lyde simpelt, men du skal altid sørge for, at alle kabler og ledninger sidder ordentligt fast i din TDC Homebox, stikkontakt eller telefonstik. Følg installationsvejledningen til din TDC Homebox, hvis du er i tvivl.

Sørg for at din router er tændt

Har du en TDC Homebox eller TDC Box skal der være lys i Power-lampen. Lyser lampen ikke, kan der være problemer med din stikkontakt eller din TDC Homebox. Tjek om stikkontakten er i stykker ved at sætte en lampe eller andet i.

Virker stikkontakten, kan det være din TDC Homebox, der er noget galt med. Kontakt TDC Kundeservice for mere hjælp.

Tjek altid om Power-knappen på din router er slået til

Opsæt din trådløse internetforbindelse korrekt

1. Sørg for at den trådløse forbindelse er aktiveret på din computer.

2. Sørg for at du tilslutter dig det rigtige netværk og bruger den rigtige adgangskode. 

Medmindre du har ændret på indstillingerne, kan du se navnet og netværksnøglen for dit netværk på klistermærket i bunden af din TDC Homebox.

Problemer med at oprette trådløs forbindelse kan også løses ved at genopsætte dit trådløse netværk. Det gør du ved at afbryde forbindelsen til dit netværk og oprette den igen.

Problemerne kan også skyldes støj på det trådløse signal. Det kan løses ved at finde og skifte til en mere optimal kanal.

Klistermærket under din TDC HomeBox viser dig oplysninger som netværksnøgle og netværksnavn

Tjek om der er problemer med internetforbindelsen

Kig på lamperne på din TDC Homebox.

Er Central-lampen slukket, er din TDC HomeBox ikke forbundet til TDC’s central. Det kan både skyldes problemer med routeren, kablerne eller forbindelsen. Sluk din TDC HomeBox, vent 10 sekunder og tænd den igen.

Lyser lampen stadig ikke kan du Kontakte Kundeservice for mere hjælp.

Centrallampen på din router er to pile, der kører i ring

Er Internet-lampen slukket, har din TDC HomeBox ikke fået tildelt en ip-adresse. Har du lige udskiftet din router, kan der gå op til fire timer, før din TDC HomeBox får en ip-adresse. Vent 4 timer, og tjek lampen igen.

Lyser lampen stadig ikke, kan du kontakte TDC Kundeservice for mere hjælp.

Internetlampen der ligner et @ skal lyse for at der er forbindelse til internettet

Tjek om der er fejl på forbindelsen

Hvis din internetforbindelse ikke virker, kan du som det første tjekke, om den manglende forbindelse skyldes driftsforstyrrelser og fejl i netværket. Det tjekker du ved at undersøge,  om der er netværksfejl eller driftsforstyrrelser i dit område.