Hjælp til SIM-kort

Få hjælp til opsætning, brug og løsning af problemer med SIM, PIN og PUK

Sådan indsætter du dit SIM-kort i telefonen

Når du har bestilt dit mobilabonnement hos TDC, modtager du et multi-SIM-kort. Alt efter hvilken telefon du har, skal du bruge ét af de tre SIM-kort, der er en del af multi-SIM-kortet. Der er et mini-SIM-kort, et mikro-SIM-kort og et nano-SIM-kort. Alle tre SIM-kort kan det samme. Den eneste forskel er størrelsen og de telefonmodeller, de hver især passer til.

Er du i tvivl om, hvilket af de tre SIM-kort din mobil bruger, og hvordan du indsætter det, kan du finde hjælp i telefonmanualerne.

Gå til TDC's online telefonmanualer

Der følger et SIM-værktøj med ved køb af iPhone, som du skal bruge for at sætte SIM-kort i. Alternativt kan du bruge en lille papirclips.

Sådan gør du:

  • Sæt enden af SIM-værktøjet i hullet på bakken til SIM-kortet
  • Tryk forsigtigt til bakken klikker og glider ud. Træk bakken til SIM-kortet ud og læg SIM-kortet i bakken
  • Når SIM-kortet sidder øverst, skubber du forsigtigt bakken på plads
Hjælp til opsætning af SIM-kort

1. Når du er klar til at opsætte din telefon, skal du trykke det lille SIM-kort ud, der sidder i plastikkortet, du har modtaget fra TDC.

Se PIN- og PUK-kode på SIM-kort-holderen

2. Sæt nu SIM-kortet i mobilen. Når SIM-kortet er sat i, kan du tænde telefonen og indtaste den PIN-kode, som står under skrabe-feltet på plastikkortet

3. Din telefon er nu klar til brug.

Bemærk, at hvis du på skærmen får en besked om, at SIM-kortet ikke er aktivt, så kig på din ordrebekræftelse. Dér vil det fremgå fra hvilken dato dit abonnement, og dermed dit SIM-kort, er aktivt.

Oplever du, at dit SIM-kort ikke virker?

Flytter du nummer til TDC, modtager du dit SIM-kort i god tid - altså før det er aktiveret. TDC giver dig besked om, hvornår dit nummer bliver flyttet, og dit SIM-kort er klar til at blive taget i brug.

Har du fået nyt SIM-kort, kan der gå et par dage, før det kan tages i brug. Hvornår SIM-kortet er aktivt vil stå i det brev, som du modtog sammen med dit nye SIM-kort.

Er dit SIM-kort ikke aktivt, selvom det burde være det, kan du kontakte TDC Kundeservice eller få aktiveret SIM-kortet i en TDC Butik.